De vertrekdag komt dichterbij.

20 mei 2022 - Baarn, Nederland

En naarmate die vertrekdatum dichterbij komt gaat het in onze hoofden ook steeds vaker over die reis. Hebben we wel een goede en complete paklijst? De eerste gejat van een collega-reiziger en deze aangevuld met Molenaar's wensen.  Wat moeten we nog aan zaken aanschaffen en regelen voor die datum.

Zo kocht ik bij Lidl een ruime koelbox die op de accu van de auto werkt en tijdens de reis onze drankjes en bederfelijke etenswaren goed houdt. We hebben namelijk wel de  hotels al geboekt maar dat houdt alleen een logies met ontbijt in. De  lunch en het avondeten moeten we dan zelf nog regelen. Soms lukt het wel eens om enigszins sneaky een lunchpakketje klaar te maken in zo’n hotel, maar om daar nou een dagelijkse sport van te maken, nee, die tijd is  geweest. Dan hebben we nog  een BBQ-tje klaarstaan , op gas, waarop we aan de rand van een uitgestrekt bos, op een eenzame picknick plaats, in het gezelschap van een enkele beer of wolf ons maaltje kunnen bereiden.  Zie je het knusse ervan in ?

Ergens moeten we ook nog wat kampeerspullen hebben opgeslagen in dit huis. Maar ja, waar hebben we dat toen verstopt?  Dan maar een campinggas stelletje, gescoord op Marktplaats, aangeschaft voor het potje koffie of het bekertje thee of soep.

Alle zaken die ons nu te binnen schieten komen op de lijst om die straks vooral niet  te vergeten. Iedere keer als we zo’n reis als deze maakten vertrokken we met de gedachte; “Wat zouden we nou vergeten kunnen zijn?”  En er was altijd wel weer iets. Dus dit is tevens een oproep aan mijn gewaardeerde lezers. Waar zou jij  ons aan willen herinneren om toch vooral NIET te vergeten?

Een lieve pen-friend stuurt me regelmatig als extraatje een link  naar een stukje  muziek waarbij  ik  dit toepasselijke  nummer  jullie niet wil onthouden. Daaruit deze tekst:

Wacht niet om te dansen
Wacht niet om te vallen
Wacht niet tot secondes
Overgaan in een minuut
Want alles
Ja, alles
Is nu

Diggy Dex: Alles is nu ……………..https://www.youtube.com/watch?v=a2pxMMq_03E

Verder lezen we ons in met de reisgidsen over Zweden, Finland en Noorwegen en maken we keuzes wat we sowieso willen gaan zien. Van vrienden krijgen we tips wat we vooral niet moeten overslaan. Zo gaat de reis al aardig leven.

We zien dat al veel volgers zich hebben aangemeld voor deze reisverslagen. Dat doet blijkbaar niet iedereen die we de link van deze website hebben gegeven. Als je je aanmeldt namelijk dan krijg je meteen zodra ik iets uit mijn pen heb laten vloeien een e-mailtje dat er weer een spannende (nou ja) belevenis voor je klaarstaat. Tot gauw.

1. Karel:
    20 mei 2022
    Tip: In Rusland hebben ze voordelige benzine.
  2. Erik Slim:
    20 mei 2022
    DEET of ander goedmuggespul want die beestjes zitten daar veel EN
    nachtmasker voor over je ogen (zoals in vliegtuig) want de duistere nacht is heel kort EN
    genieten moet dus sla dat niet over
  3. Marieke:
    21 mei 2022
    Wat je vergeet heb je vast niet nodig😂wat een onderneming. Lijkt me prachtig. Een hele hele mooie reis
  4. Anne:
    23 mei 2022
    Wat een prachtig filmpje met mooie woorden ...
  5. Ans:
    23 mei 2022
    De voorbereidingen voor de vacantie brengen je al een beetje in de stemming .
  6. Yvonne:
    13 juni 2022
    Veel plezier en een goede tijd samen.